بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اختلال نویز خط گوشی تلفن و روش بر طرف کردن نویز خط گوشی تلفن

اختلال نویز خط گوشی تلفن و روش بر طرف کردن نویز خط گوشی تلفن

 

یکی از مشکلات یوزرهای گوشی تلفن نویز خط تلفن است . برای بر طرف کردن خلل نویز خط گوشی تلفن که گاها روی کیفیت صدا اثرگذار می‌باشد و موجب افت کیفیت تماس روی گوشی تلفن های سانترال یا گوشی تلفن خانگی می گردد و یا این که موجب کاهش سرعت وب adsl  اثر منفی روی آن می‌شود نکاتی را در‌این مقاله مورد بررسی قرار میدهیم .

برای حل نقص‌ نویز خط گوشی تلفن می بایست به عوامل ایجاد کننده آن دقت کنیم . در بالا برای این که از گذاشتن وقتی بیهوده و هزینه بی مورد پرهیز کنیم بایستی اطمینان حاصل کنیم نقص‌ نویز یا کیفیت صدا مرتبط با مخابرات نباشد . برای این رسیدن به این هدف در درب محل ورود ساختمان سیم ارتباطی خط گوشی تلفن خویش را از طرف درون ساختمان قطع میکنیم و یک تلفن را به دو سر سیمی که از سوی مخابرات آمده است متصل می‌کنیم .

 

توجه داشته باشیم چنانچه با انجام این آزمایش هنوز اختلال نویز وجود داره پس طبیعتا بایستی موضع را با اعلام وجود خرابی به مخابرات پیگیری کنیم . در شرایطی که زمانی گوشی تلفن به سیم های محل ورود مخابرات متصل می باشد و مشکلی نداریم می بایست خلل را در مسیر ارتباطی سیم های محل ورود ساختمان تا پریز های گوشی تلفن داخل واحد دنبال نماییم و عیب یابی کنیم .

 

 

نویز کابل کشی داخل ساختمان

 

معمولا در مشکلات نویز داخل ساختمان یکسری خلل مرسوم است که در اینجا بررسی می‌کنیم . سه مورد همگانی که می تواند موجب کاهش کیفیت صدا و یا افت سرعت وب adsl  شود را بررسی مینماییم.

 

موضوع اولیه

 

مورد اولیه نقص‌ امتداد سیم های گوشی تلفن در کنار کابل برق است که سبب ساز نویز روی سیم گوشی تلفن میگردد . پس در صورتیکه چنین موردی را مشاهده کردیم می بایست حتی المقدور سیم های گوشی تلفن و کابل های برق را در مسیر های متفاوتی قرار دهیم.

 

موضوع دوم

 

مورد دوم سربندی های سیم های گوشی تلفن است که ممکنه در مسیر با یک سیم دیگر متصل شده باشد و یا این که در محیطی مرطوب باشد یا این که اتصال سیم ها به طور بی نقص نباشد و حرکت ها یا این که کشیدگی های کم موجب انقطاع و وصلی یا این که خلل در صدا می‌شود .

 

موضوع سوم

 

مورد سوم فرسودگی کابل های گوشی تلفن داخل ساختمان می باشد که ممکنه آثاری نظیر همشنوایی را بر روی یکدیگر داشته باشند . با توجه به توضیحات داده شده درصورتی که یکی این معایب را به طور معلوم پیدا کردیم میتوانیم با رفع آن اختلال را مرتفع کنیم . البته گاهی اوقات این عیب یابی به‌این آسانی انجام پذیر نیست .در چنین شرایطی در نظر داشته باشید بهتر است به جای استفاده از کابل هایی مثل کابل آیفون بهتره از کابل مخابراتی استفاده کنیم و حتی المقدور از کابل هایی با سطح مرحله بازه زمانی فراتر استفاده کنیم .

منبع : cantral.ir

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده